آنچه در این مقاله خواهید خواند

قشو گاو: چیزی بیش از یک ابزار نظافت

استفاده از قشو یا عدم استفاده از آن ممکن است نشانه اولیه استرس یا بیماری در گاوهای شیری باشد

گاوها روز خود را صرف انجام فعالیتهای اصلی، مانند خوابیدن و غذا خوردن و فعالیتهای لوکس مانند بازی و کاوش می کنند. این فعالیت های لوکس زمانی که دام استرس یا بیماری دارد، کاهش پیدا می کنند. قشو گاو اتوماتیک یکی از کالاهای لوکس در حال افزایش در دامداری های کشور است. برس ها معمولا برای کمک کردن به تمیز نگه داشتن گاوها، افزایش بالقوه عملکرد شیر و غنی سازی محیط، نصب می شوند.

قشو

آیا استفاده یا عدم استفاده از قشو می تواند به ما بگوید که گاو چه حسی دارد؟

برخی از محققان چنین فکر می کنند. یک مطالعه که توسط رووی ماندل و سایرین در ژورنال لبنیات علوم منتشر شده است، به بررسی چگونگی تأثیر درجه حرارت، استرس و جایگاه خوراک  در استفاده از قشو  پرداخته است. در این مطالعه فعالیت قشو کردن برای یک دوره 56 روزه ثبت شد. حدود 70 درصد گاوها روزانه به طور متوسط ​​4.5 بار از قشو استفاده می كردند. فعالیت قشو کردن با افزایش طول روز افزایش یافت و حدود ساعت 6 بعد از ظهر به اوج خود رسید.

گاوها روزانه دو بار، در هر دو طرف جای که قشو نصب شده بود، در طرف مقابل قشو یا هر دو طرف تغذیه می شدند. محل تغذیه تأثیر قابل توجهی بر استفاده از برس داشت.

81٪ گاوها زمانی که خوراک از سمت قشو قابل دسترس بود، از آن استفاده می کردند. 68 درصد از زمان استفاده نیز هنگامی بود که خوراک در هر دو طرف قشو موجود بود. فقط 53 درصد از زمان استفاده هنگامی بود که خوراک در طرف مخالف قرار داشت. بیشترین تعداد استفاده در روز زمانی بود که خوراک در قسمت برس وجود داشته باشد.

در طول آزمایش ، شاخص گرمای دما (THI) بین 56 و 77 درجه فارنهایت بود. در روزهایی که خوراک مقابل قشو بود، THI  با استفاده از برس ارتباط منفی داشت. THI  در روزهایی که خوراک در طرف قشو یا هر دو طرف آن در دسترس بود تأثیر معنی داری نداشت. در طول شب ، هنگامی که گاوها در سمت قشو تغذیه می شدند، استفاده از آن افزایش یافت.

زمانی که تست سونوگرافی از رکتوم انجام شد، به طور متوسط ​​35 درصد استفاده از قشو کاهش یافت. تأثیر بعد از بررسی سونوگرافی معنی دار نبود، اما استفاده از قشو بعد از بارداری بطور قابل ملاحظه ای کمتر بود. این مساله می تواند در نتیجه استرس از تست سونگرافی و تلقیح مصنوعی  ایجاد شود که ممکن است دام را فعالیت های دیگر دور کند.

نتایج

این نتایج اولیه از این فرضیه محققان پشتیبانی می کند که استفاده از قشو به دلیل استرس یا بیماری کاهش می یابد. این تغییر رفتار می تواند یک شاخص بالقوه برای تشخیص بیماری های قبلی و درمان های مؤثرتر در آینده باشد.

نویسنده: ABBY BAUER

قشوی اتوماتیک شرکت داما

مطالب مرتبط

مقالات
مسائل رفاهی گاوهای شیری

  پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

بستر راحت و آسایش گاو
تحقیق و توسعه
آسایش گاو و راحتی بستر

قطعا اطمینان از آسایش ‌و راحتی گاو برای حفظ رفاه و بهره‌وری آنها بسیار مهم است. بیایید چند گزینه برای فراهم کردن فضاهای استراحت دنج

عمر اقتصادی گاوهای شیری
تحقیق و توسعه
عمر مفید گاو‌های شیری

طول عمر طبیعی بسیاری از گاوها می تواند به 15 تا 20 سال برسد. با این حال، در سیستم های تجاری، گاوهای شیری معمولا بیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *