آنچه در این مقاله خواهید خواند

تبدیل ذرت های آلوده به الکل در کشور

 

به نقل از ITP News ، خانم نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در یک نشست خبری گفت: مبنی بر دستور ریاست جمهوری،   ذرت های آلوده دامی امحا نشده و  به الکل تبدیل خواهد شد. تولید الکل از ذرت های آلوده تحت نظارت وزارت بهداشت انجام می شود.

ذرت علوفه ایی محصولی مناسب برای خوراک دام است و در صورت آلوده بودن، سبب آلودگی شیر و گوشت دام خواهد شد. در سال 1395 حدود 120 هزار تن ذرت وارد کشور شد که با آزمایش های انجام شده توسط سازمان ملی استاندارد، درصد بالایی از سم آفلاتوکسین در این محصولات اثبات شد و در بندر امام خمینی (ره) دپو شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به این محموله دپو شده افزود: با دستور ریاست جمهوری بخش کوچکی از این محموله به کشور های همسایه که شاخص استاندارد آن کشور مشکلی با پذیرش این ذرت ها نداشتند و آن را استفاده یا تبدیل کردند.

 

 

مطالب مرتبط

اخبار
کمپوست چیست؟

کمپوست یک پیشنهاد جذاب برای تبدیل مواد زائد آلی در مزرعه به یک منبع  قابل استفاده برای مزرعه است. با این حال، کشاورزان در بسیاری از

اخبار
قیمت شیر خام افزایش یافت

قیمت جدید شیر خام تعیین شد/ ۶۴۰۰ تومان درب گاوداری 🔸رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *