آنچه در این مقاله خواهید خواند

بهبود سلامت گله با استفاده از ارتعاشات کوچک صوتی

به نقل از ITPNews، با تاکید بر عدم مصرف یا کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری ها در دامداری ها، محققان روش های جدیدی برای درمان بیماری آماس پستان گاو یافتند. آماس پستان گاو سالانه میلیاردها دلار به صنعت گاوداری جهان خسارت وارد می کند و یکی از بیماری هایی است که بیشترین مصرف آنتی بیوتیک را در جهان دارد. یکی از روش های جدید درمانی برای این بیماری، استفاده از پالس ها یا ارتعاشات کوچک صوتی است که برای درمان بیماری های التهابی در انسان مؤثر بوده است.

کمپانی تکنولوژی های کشاورزی Armenta، اولین شرکتی است که از این روش برای درمان آماس پستان گاو استفاده کرده است؛ و با آزمایشات متعدد به این نتیجه رسیده که این شیوه درمانی  بالغ بر 70 درصد در درمان این بیماری مؤثر بوده است. مدیر این کمپانی می گوید: این روش درمانی بیش از 20 سال است که برای درمان بیماری های التهابی در انسان مورد استفاده قرار می گیرد و کمپانی Armenta  توانسته از این روش برای درمان آماس پستان گاو استفاده کند.

مدیر کمپانی Armenta در ادامه افزود : استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان این بیماری علاوه بر اینکه  اثرات سؤ بر سلامت انسان دارد، خسارت زیادی هم به دامداری وارد می کند و روز به روز خطرناک تر می شود. علاوه بر این، استفاده از آنتی بیوتیک اثر مناسبی هم روی درمان بیماری آماس پستان گاو ندارد.

استفاده از روش درمانی ارتعاشات صوتی سبب تحریک بیولوژیک بدن برای مقابله با التهاب می شود. کار با این روش درمانی آسان است و در کمترین زمان نتیجه مناسبی را به ما می دهد. از این روش درمانی سالهاست که برای درمان بیماری های ارتوپدی، فیزیوتراپی، درمان های ورزشی، ارولوژی، وبرخی درمان های دامپزشکی استفاده شده. این روش  با افزایش گردش خون در رگ ها، و بهبود عملکرد بافت های پوستی کاهش التهابات و سایر اثرات مثبتی که در دراز مدت ایجاد می شود سبب تسریع در بهبود بیماری ها می شود.

منبع

www.itpnews.com

مطالب مرتبط

اخبار
کمپوست چیست؟

کمپوست یک پیشنهاد جذاب برای تبدیل مواد زائد آلی در مزرعه به یک منبع  قابل استفاده برای مزرعه است. با این حال، کشاورزان در بسیاری از

اخبار
قیمت شیر خام افزایش یافت

قیمت جدید شیر خام تعیین شد/ ۶۴۰۰ تومان درب گاوداری 🔸رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *