آنچه در این مقاله خواهید خواند

استفاده از طرح جایگزینی خوراک دام آماده به جای ذرت و سویا وارداتی

به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی مسعودی، قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور، گفت: با توجه به حذف تدریجی ارز 4200 تومانی برای واردات کالا های ضروری، احتمال حذف آن برای نهاده های دام و طیور دور از انتظار نیست.

وی با اشاره  به ارائه طرح جایگزینی خوراک دام آماده به جای استفاده از ذرت و سویا وارداتی، گفت: ما این طرح را سه سال پیش مطرح کرده ایم و اجرای آن می تواند به حل مشکلاتی که در صنعت دام و طیور ایجاد شده کمک کند.

ایشان با اشاره به نقش مؤثری که کارخانجات تولید کننده نهاده های دام و طیور بر افزایش تولید گوشت و مرغ دارند، ادامه داد: اگرجه برخی از این کارخانجات باعث ایجاد بی اعتمادی در بین مرغداران شده اند اما به عنوان اتحادیه مسئول تضمین کننده کیفیت بالای خوراک مورد نیاز طیور هستیم و این خوراک با کیفیت را در اختیار تولیدکنندگان کشور قرار می دهیم.

مسعودی افزود: لازمه این کار جلب اعتماد مرغدارن کشور است و کارخانجات باید خوراک با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار مرغداران قرار دهند و توان علمی و فنی خود را افزایش دهند. در صورت تحقق این موارد می توان علاوه بر افزایش کیفیت خوراک، مقدار مصرف آن را هم کاهش دهیم.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: به زودی قرار است مرغ لاین آرین در کشور تولید شود؛ و دولت تلاش می کند که مرغ هایی با وزن تقریبی 1.4 تا 1.6 کیلوگرمی تولید کند و 700 کارخانه تولید خوراک دام و طیور می توانند به تحقق این امر کمک کنند. علاوه بر این دستگاه های مربوطه از جمله سازمان دامپزشکی در تحقق این امر کمک شایانی خواهند کرد.

مطالب مرتبط

اخبار
کمپوست چیست؟

کمپوست یک پیشنهاد جذاب برای تبدیل مواد زائد آلی در مزرعه به یک منبع  قابل استفاده برای مزرعه است. با این حال، کشاورزان در بسیاری از

اخبار
قیمت شیر خام افزایش یافت

قیمت جدید شیر خام تعیین شد/ ۶۴۰۰ تومان درب گاوداری 🔸رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *