آنچه در این مقاله خواهید خواند

چرخ حمل گوساله یک راه آسان و ایمن برای حمل گوساله ها

در هنگام جابجایی استرس زیادی به گوساله ها وارد می شود. سرما و گرما، جابجایی نامناسب گوساله ها توسط نیروی کارگر دامداری ها سبب وارد شدن استرس زیادی به گوساله ها می شود؛ همچنین جابجایی توسط نیروی کارگر فشار زیادی به آن ها وارد می کند. شرکت دانش محور داما برای کاهش استرس وارد شده به گوساله ها و همچنین کاهش فشاری که به نیروی کارگر وارد می شود دستگاه هایی برای حمل و نقل گوساله ها طراحی کرده که سبب حفظ گوساله ها از باد و بوران و سرما و… می شود. همچنین سبب می شود در جابجایی های گروهی گوساله ها به صورت ثابت باقی بمانند و از تکان های شدید در امان باشند.

گوساله ها چندین مرحله بعد از تولد جابجا می شوند

ابتدا بلافاصله بعد از تولد که سریع در همان محل گوساله ها را خشک می کنند و بند ناف آن ها را ضدعفونی می کنند و داروهای تقویتی و آنتی بیوتیک را به آن ها تزریق می کنند و به ماگ خانه منتقل می کنند.ماگ خانه محلی است که گوساله ها به مدت 7 تا 10 روز  نگهداری می شوند.در ماگ خانه به گوساله ها آغوز می دهند. ماگ خانه جای بهتر و گرم تری برای گوساله هاست و از لحاظ بهداشتی بسیار مناسب است.

چرخ حمل گوساله

گوساله ها بعد از زایمان توان ایستادن بر روی پاهای خود را ندارند. بنابراین برای انتقال به یک چرخ حمل و نقل نیاز دارند. چرخ حمل گوساله ساخت شرکت داما، دارای چرخ های بزرگی است که برای حمل گوساله طراحی شده است. برای ورود گوساله به چرخ باید قسمت جلوی چرخ روی سطح زمین قرار بگیرد و گوساله وارد دستگاه شود. درب جلو دستگاه بسته می شود و گوساله را می توان به راحتی و با امنیت کامل به ماگ خانه منتقل کرد. بعد از اینکه گوساله به محل مورد نظر منتقل شد، قسمت محل خروج گوساله روی سطح زمین قرار میگیرد و درب را باز میکنند و گوساله به روی زمین سر می خورد.

مجهز بودن این چرخ به سیستم گرمایشی سبب گرم شدن کف دستگاه می شود و برای انتقال گوساله ها در زمستان مناسب است. همچنین نصب یک چادر برزنتی روی دستگاه که سبب پوشاندن قسمت های سقف و کناره های دستگاه می شود، باعث حفظ گوساله از باد و بوران در زمستان می شود.

بعد از انتقال ایمن گوساله ها به ماگ خانه، گوساله ها به مدت 10 روز در آن جا می مانند. بعد از آن گوساله ها را به صورت گروهای 10 تا 15 تایی به گروه یک ماهه منقل می کنند. در این مرحله برای انتقال گوساله ها به تریلر حمل گوساله نیاز دارند.

تریلرها و چرخ های حمل گوساله باید قابلیت ضدعفونی کردن و شستشوی راحت و سریع  را داشته باشند. به طور مثال مشبک بودن کف تریلر ها و چرخ های حمل گوساله به شستشوی راحت آن کمک می کند.

تریلر حمل گوساله شرکت دانش محور داما، دارای جایگاه های مناسب برای نگه داشتن گوساله ها به طور ثابت و ایمن هستند و هربار می توان 10 تا 15 گوساله را با این دستگاه منتقل کرد. تریلر حمل گوساله هم قابلیت شستشو و ضدعفونی سریع و راحت را دارد. اطراف این تریلر به وسیله چادر های برزنتی مناسب پوشیده شده که سببب در امان ماندن گوساله ها از باد و بوران در هنگام انتقال می شود.

جابجایی برای گوساله ها فرآیند استرس زایی است؛ بنابراین در حین جابجایی باید سعی شود کمترین استرس به گوساله ها وارد شود.

شرکت دانش محور داما دستگاه هایی را طراحی کرده که کمترین استرس را به گوساله ها در حین جابجایی وارد می کند. در چرخ حمل گوساله هنگام بارگیری گوساله و همچنین در هنگام تخلیه گوساله سطح دستگاه روی سطح زمین قرار می گیرد و گوساله به راحتی وارد دستگاه می شود و به راحتی در هنگام تخلیه روی سطح زمین سر می خورد. این سبب می شود گوساله حداقل تکان خوردن را داشته باشند و استرس کمی به آن ها وارد شود. به دلیل خالی بودن روده های گوساله در هنگام تولد، تکان های شدید سبب پیچیدن روده ها به هم می شود و به گوساله آسیب می زند.

این چرخ ها به گونه ایی طراحی شده اند که گوساله را در برابر باد، باران، برف، سرما و گرما و همچنین آفتاب مستقیم حفظ می کند و استرس کمتری به گوساله ها وارد می شود.

 

در حین انقال گوساله ها توسط تریلر های حمل گوساله هم باید سعی شود کمترین استرس و تکان به گوساله ها وراد شود. در تریلر های قدیمی، هیچ گونه حفاظی برای جدا کردن گوساله ها از هم و ثابت نگه داشتن آن ها در حین انتقال وجود ندارد و گوساله در حین انتقال دائما به هم برخورد می کنند که باعث وارد شدن آسیب به گوساله ها می شود.

در تریلر های طراحی شده توسط شرکت داما، همه گوساله ها در یک خط قرار می گیرند. کمربندهایی از سقف دستگاه آویزان شده که در زیر شکم گوساله قرار میگیرد. علاوه بر این میله هایی در دستگاه تعبیه شده که بین پاهای گوساله در قسمت زیر سینه و زیر شکم قرار می گیرند. همه این عوامل سبب می شود گوساله ها ثابت باقی بمانند و کمترین تکان را در حین جابجایی و انتقال داشته باشند و استرس کمتری به گوساله ها وارد شود.

چرخ حمل گوساله شرکت دانش محور داما 

مطالب مرتبط

مقالات
مسائل رفاهی گاوهای شیری

  پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

بستر راحت و آسایش گاو
تحقیق و توسعه
آسایش گاو و راحتی بستر

قطعا اطمینان از آسایش ‌و راحتی گاو برای حفظ رفاه و بهره‌وری آنها بسیار مهم است. بیایید چند گزینه برای فراهم کردن فضاهای استراحت دنج

عمر اقتصادی گاوهای شیری
تحقیق و توسعه
عمر مفید گاو‌های شیری

طول عمر طبیعی بسیاری از گاوها می تواند به 15 تا 20 سال برسد. با این حال، در سیستم های تجاری، گاوهای شیری معمولا بیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *