آنچه در این مقاله خواهید خواند

آزمایش راه درمان جدید کووید-19 با خون گاو

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، یک روش درمانیس جدید برای کووید-19 با استفاده از پلاسمای خون گاو کشف شده، و ماه آینده روی انسان آزمایش می شود. طبق این گزارش ممکن است خون گاو نقش مهمی برای درمان کووید 19 داشته باشد.

دانشمندان موسسه درمان شناسی زیستی (SAB)، در حال تحقیق و آزمایش روی مجموعه ایی از آنتی بادی ها یا پادتن ها که به پادتن های “پلی کلونال” (Polyclonal) معروف هستند، می باشند. این پادتن ها در بدن انسان ساخته می شوند و توانایی حذف یک ارگانیسم یا ویروس مهاجم خاص را دارند و از گسترش آن جلوگیری می کنند.

پادتن های پلی کلونال قبلا برای درمان مرس و آنفلانزا استفاده شده است. در حال حاضر این موسسه میخواهد پادتن های پلی کلونال موجود در خون گاو را برای درمان کووید 19 مورد مطالعه قرار دهد. گاو هایی که از پلاسما خون آن ها استفاده می شود گاو های معمولی نیستند، به این دلیل که ژن های تولید کننده پادتن در بدن انسان را به این گاو ها تزریق کرده اند.

تزریق این ژن ها به گاوها، آن ها را قادر می سازد که بتوانند با عاملی که بدن آن ها به عنوان عفونت یا حمله ویروسی شناسایی می کند مقابله کنند.

مدیر عامل موسسه SAB، ادی سالیوان، می گوید: این گاو ها قادر به تولید پادتن های خنثی کننده قوی، به طور ویژه و هدفمند هستند که می توان از آن ها در بیماران انسانی استفاده کرد. دانشمندان احتمال می دهند که پادتن های خنثی کننده هدفمند میتواند در جلوگیری از گسترش عفونت در افراد مبتلا به کووید 19 مؤثر باشد.

دانشمندان به دلیل اینکه می توانند هربار مقدار زیادی پلاسما از گاو ها استخراج کنند تصمیم به استفاده از گاو ها در این آزمایش گرفتند. ادی سالیوان در این باره می گوید: هر ماه بین 30 تا 45 لیتر پلاسما از هر حیوان استخراج می شود.

طبق آخرین گزارش از CNN، آزمایش انسانی برای درمان کووید 19 با استفاده از پلاسما گاو هفته دیگر در یک شرکت دیگر آغاز می شود. رئیس شرکت دارو سازی Regeneron، دکتر جورج پانکوپولوس، می گوید: امیدواریم بتوانیم تا قبل از پایان تابستان صدها هزار دوز داروی درمان و یا پیشگیری از کروناویروس را تولید کنیم. این شرکت آزمایش داروی درمان کووید 19 را که از موش گرفته، بر روی انسان آغاز نموده است.

تک تایمز در گزارش خود به این موضوع که گاو ها مزایای زیادی نسبت به اهداکنندگان پلاسمای انسانی دارند. گاو ها سیستم ایمنی قوی تری نسبت به انسان دارند که این باعث می شود واکنش قوی تری در برابر تزریق مکرر کرونا ویروس داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

اخبار
کمپوست چیست؟

کمپوست یک پیشنهاد جذاب برای تبدیل مواد زائد آلی در مزرعه به یک منبع  قابل استفاده برای مزرعه است. با این حال، کشاورزان در بسیاری از

اخبار
قیمت شیر خام افزایش یافت

قیمت جدید شیر خام تعیین شد/ ۶۴۰۰ تومان درب گاوداری 🔸رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *