آنچه در این مقاله خواهید خواند

فاز اول پروژه دامپروری 3000 رأسی در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبرنگاری ایسنا، فاز اول دامپروری 3000 رأسی زرندیه با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، و مقامات استان مرکزی، به بهره برداری رسید. این پروژه دامپروری صنعتی سه هزار رأسی گاو شیری، در سه فاز آماده بهره وری می باشد و امروز فاز نخست آن که شامل 1000 رأس گاو شیری بوده، با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: رهبر انقلاب اسلامی بر ورود ستاد اجرایی به مباحث کشاورزی که سبب توصعه کشور می شود تاکید نموده اند. امروز فاز اول این پروژه 3000 رأسی با هدف ایجاد 220 شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم و تولید سالانه 15 هزار تن شیر افتتاح می شود.

وی افزود: دو فاز دیگر این پروژه تا 22 بهمن افتتاح می شود که سبب ایجاد شغل برای 600 نفر دیگر می شود و سالانه 35 هزار تن شیر تولید می کند.

محمد مخبر در ادامه افزود: در این پروژه برای حل مشکلات علوفه دام، با استفاده از روش هیدروپونیک سالانه 1000 تن علوفه با کمترین میزان مصرف آب تولید می شود که می تواند بیش از 180 میلیون دلار در بخش واردات خوراک دام صرفه جویی کند.

علاوه بر تولید علوفه به صورت هیدروپونیک، عملیات طرح دانش بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش آزمایشگاهی جنین نیز امروز 17 تیر ماه در این فاز افتتاح شد.

مطالب مرتبط

اخبار
کمپوست چیست؟

کمپوست یک پیشنهاد جذاب برای تبدیل مواد زائد آلی در مزرعه به یک منبع  قابل استفاده برای مزرعه است. با این حال، کشاورزان در بسیاری از

اخبار
قیمت شیر خام افزایش یافت

قیمت جدید شیر خام تعیین شد/ ۶۴۰۰ تومان درب گاوداری 🔸رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *