آنچه در این مقاله خواهید خواند

عامل از بین رفتن نهاده های دامی وارد شده در بنادر چیست؟

به نقل از itpnews، احد آزادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در حالی که با کمبود نهاده های دامی در کشور مواجه هستیم، سوء مدیریت در این زمینه سبب از بین رفتن نهاده هاده های دامی وارد شده به کشور شده است.

احد آزادی خواه در مورد واردات نهاده های دامی و کشاورزی به کشور گفت: در هفته‌های گذشته با حضور مسئولین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، بانک مرکزی و بخش خصوصی در کمیسیون کشاورزی مجلس، به بحث و بررسی واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی پرداختند.

ایشان گفت: موانع بسیاری در زمینه واردات محصولات دامی و کشاورزی وجود دارد. یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در این زمینه، اختصاص دادن ارز دولتی به واردات در این زمینه است که با توجه به کمبود ارز و تحریم ها در این زمینه موانع بسیاری وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت: متاسفانه ضعف دولتی در 6 ماه گذشته باعث شده که میزان ثبت سفارش نهاده های دامی مخصوصا سویا کاهش یافته که این مورد جای نگرانی دارد و باید علت و عوامل آن بررسی شود.

آزادی در ادامه گفت: انباری که نهاده دامی در آن ها نگهداری می شود شرایط مطلوب را ندارد و موجب فساد بخش زیادی از نهاده های دامی وارد شده به کشور می شود و این در شرایطی است که با کمبود نهاده های دامی و کشاورزی مواجه هستیم.

ایشان با اشاره به انحصار در زمینه واردات نهاده های دامی گفت: با وجود وارد کننده های خورد در زمینه نهاده های دامی، بیشتر واردات نهاده های دامی توسط افراد خاص صورت می گیرد که عملکرد آن ها سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در زمینه نهاده های دامی شده است.

مطالب مرتبط

اخبار
کمپوست چیست؟

کمپوست یک پیشنهاد جذاب برای تبدیل مواد زائد آلی در مزرعه به یک منبع  قابل استفاده برای مزرعه است. با این حال، کشاورزان در بسیاری از

اخبار
قیمت شیر خام افزایش یافت

قیمت جدید شیر خام تعیین شد/ ۶۴۰۰ تومان درب گاوداری 🔸رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *