آنچه در این مقاله خواهید خواند

اثرات راحتی گاو بر تولید شیر و ورم پستان

مطالعه ای که توسط دانشگاه کورنل در ایالت نیویورک آمریکا انجام شده نشان می دهد که گاوهای شیردهی نوبت دوم هنگام نصب قشو گاو افزایش قابل توجهی در تولید روزانه شیر و کاهش ورم پستان داشته اند. در مجموع از200 گاو شکم اول و 200 گاو شکم دوم به بالا استفاده شد. گاوهای شکم اول در دو گروه 100 تایی دسته بندی شدند که گروه اول بدون برس و گروه دوم با برس بودند. همچنین گاوهای شکم دوم به بالا در دو گروه100تایی که گروه اول بدون برس و گروه دوم با برس بودند دسته بندی شدند. داده های تولید شیر روزانه به مدت سه ماه قبل از تاریخ شروع کار با برس و شش ماه بعد از پس از استفاده از آن ثبت و بررسی شدند. نتایج نشان داد که گاوهای شکم دوم بیشتر تحت تاثیر برس گاوی قرار گرفتند و افزایش تولید شیر روزانه بالاتر به میزان 1 کیلوگرم نشان دادند. همچنین ورم پستان بالینی در بین گروه های مورد مطالعه بررسی شد و نتایج نشان دادند که در گاوهای شکم دوم و بالاتر میزان ورم پستان بالینی 34 درصد کاهش یافت.

مقدمه

گاوهای شیری نیاز زیادی به نظافت دارند. قشو تیمار گاوی فرصتی برای نظافت گاو شیری فراهم می­کند. تحقیقات در این زمینه نشان داده است، گاوهایی که در یک گروه با برس مکانیکی قرار دارند در مقایسه با   گاوهایی که در یک گروه بدون برس هستند، زمان نظافت خود را تقریبا 5 برابر افزایش دادند. نویسندگان نتیجه گرفتند که یک وسیله نظافت به ارضای نیاز گاو برای نظافت کمک می کند و در عین حال تمیز کردن گاو را بهبود می بخشد. هر دو عامل رفاه بهتر و گاوهای تمیزتر در بروز بیماری و تولید شیر تاثیر دارند. همچنین پاکیزگی گاو با بروز بیماری ورم پستان مرتبط است و افزایش فعالیت گاو ممکن است منجر به کاهش بیماری های متابولیکی، هضم بهتر و در نهایت تولید شیر بیشتر شود. گاوهایی که فعالیت بیشتری دارند و بیشتر راه می روند، مدت زمان کوتاه تری را در اصطبل دراز می کشند و در نتیجه خود را کمتر در معرض باکتری های سطح اصطبل قرار می دهند.  همچنین رفتار نظافتی گاوها ممکن است منجر به پوست تمیزتر در حیوانات با دسترسی به برس گاو شود.

نتیجه کلی

به طور خلاصه نصب قشو گاو منجر به افزایش فوری رفتار نظافتی گاو، افزایش تولید روزانه شیردر گاوهای شکم دوم به بالا و همچنین کاهش بروز بیماری ورم پستان می شود.

 

مشاهده محصول دستگاه قشوی گاو

مطالب مرتبط

مقالات
مسائل رفاهی گاوهای شیری

  پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

مقالات
قوانین همزدن کمپوست

تبدیل کمپوست  بخشی ضروری از فرآیند کمپوست است، اما فرکانس آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم: 1. سرعت در مقابل

تحقیق و توسعه
خرید کمپوست ترنر مناسب| لندروور

کمپوست ترنر، به زبان ساده ماشینی است که برای تسریع فرآیند کمپوست‌سازی طراحی شده است. این  دستگاه ضایعات آلی مانند کود حیوانی (از جمله کود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *