آنچه در این مقاله خواهید خواند

همزن بستر

                                                                                  پیشگیری بهتر از درمان است! 

رعایت اصول بهداشتی و رفاه دام از موارد حائز اهمیتی هست که باید به آن توجه ویژه ای نمود.
گاو حیوانی است که روزانه ۶الی ۱۲ساعت از روز را به استراحت می پردازد در نتیجه محل استراحت حیوان چه از لحاظ بهداشتی و چه از نظر راحتی دام بسیار حائز اهمیت بوده است.
وقتی گاو چندین بار از بستر  چه در بهاربند چه در  فری استال استفاده کند ،بستر حالت سفتی یا به عبارتی بتونیزه به خود میگیرد و از یکنواختی خارج شده و استراحت حیوان دچار مشکل می شود که درنهایت افزایش استرس و کاهش تولید شیر را به همراه خواهد داشت.
بتونیزه شدن و کاهش جریان هوا،مستعد رشد و تکثیر انواع باکتری ها و ویروس ها می شود که در نهایت حیوان دچار ورم پستان و همچنین مشکلات سم و لنگش خواهد شد.


استفاده از همزن بستر این مشکلات را تا حد بسیاز زیادی از بین خواهد برد.
دستگاه همزن بستر به دلیل دارا بودن چنگگ، که باعث زیر و رو کردن بستر و نرم شدن بستر و خارج کردن آن از حالت بتونیزه شده و در نتیجه باعث راحتی و اسایش حیوان را خواهد بود.

استفاده از دستگاه همزن بستر در نهایت باعث صرفه جویی در نیروی کار،زمان، انرژی و بستر خواهد شد و همچنین سلامت گاو از نظر بیماری لنگش و ورم پستان را تا حد زیادی تضمین میکند .

مطالب مرتبط

مقالات
مسائل رفاهی گاوهای شیری

  پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

مقالات
قوانین همزدن کمپوست

تبدیل کمپوست  بخشی ضروری از فرآیند کمپوست است، اما فرکانس آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم: 1. سرعت در مقابل

تحقیق و توسعه
خرید کمپوست ترنر مناسب| لندروور

کمپوست ترنر، به زبان ساده ماشینی است که برای تسریع فرآیند کمپوست‌سازی طراحی شده است. این  دستگاه ضایعات آلی مانند کود حیوانی (از جمله کود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *