آنچه در این مقاله خواهید خواند

HSE

‌‌‌HSE⚠️‌‌‌

 

 

سلامت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ای) ( HSE ) از سه کلمه سلامت Health، ایمنی Safety و محیط زیست Environment تشکیل شده‌است.

نکات حائز اهمیت در فارم:
۱-سمپاشی در یک روز ارام و خلوت صورت گیرد
تا افراد صدمه نبینند
۲-علامت گذاری با تابلو برای محل های پرخطر
۳-استفاده از لباس کار مناسب(عینک.کفش.ماسک)
۴-حمل گوساله با تریلر(جلوگیری از فشار و اسیب به افرار)
۵-برگزاری ماهانه اموزش کلاس برا کارکنان جهت بازاموزی رعایت اصول ایمنی و بهداشتی
۶-برگزاری کلاس هایTBM (مبانی کلی اموزش) برای پیمان کاران و تهیه چک لیست جهت برسی
۷-در صورت بروز هر گونه اتفاق منجر به اسیب ائین نامه به هیچ وجه نباید تغییرکند
۸-پیش بینی خطرهای احتمالی در مزرعه و راه های پیشگیری از ان ها
۹-ایجاد محل اقامت ایمن و بهداشتی برا کارکنان و افزایش متوسط حقوق
۱۰-اموزش کارکنان در بدو استخدام جهت اشنایی با کاری که قراره انجام دهند
۱۱-شناسایی نقاط حادثه خیز و برطرف کردن ان.

دنیای امروز دنیای رقابت است. نرخ سریع تحولات تكنولوژیك وتغیر در الگوهای مصرف ونیازهای بازار وبالا رفتن انتظارات جامعه و مسئولیتهای اجتماعی سازمانها در عرصه رقابت را روز به روز تنگ تر می نماید. شرط بقاء درچنین محیطی برخورداری از مزیتهای رقابتی درسازمان است.تحقق اهداف سازمان درحوزه رقابت پذیری , پرداختن به موضوعات ایمنی (Safety) بهداشت (Health) ومحیط زیست (Environment) رابه یكی ازاولویت های سازمان ها در تجارت امروز تبدیل نموده است .

امروزه موضوع ایمنی و بهداشت یا همان HSE به یکی از دغدغه های اصلی صنایع مختلف تبدیل شده است و شرکت های مختلف با توجه به نیاز به تهیه فضای کاری ایمن و مدیریت آلاینده های زیست محیطی اقدام به استخدام فردی با توانایی های مرتبط به HSE می نمایند. در این زمینه استانداردهای بین المللی مهمی نیز منتشر گردیده است. 2 استاندارد ISO14001:2015 و ISO45001:2018 به ترتیب سیستم مدیریت محیط زیست و سیسام مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای پرسنل می باشد که در بین سازمانهای مختلف به عنوان استاندارد مرجع شناخته می گردد.

امروزه به منظور اختصاص صحیح و منطقی منابع و لزوم جلوگیری از اختصاص دوباره یا چند باره ظرفیت های خالی سازمان ها برای استقرار سیستم های مدیریتی و جلوگیری از هزینه های بی مورد، هدر رفت منابع، انرژی، پتانسیل های موجود و برقرار نمودن تصویری روشن و شفاف از وضعیت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سازمانها، تمایل برای استقرار مدیریت HSEMS (Health & Safety & Environment Management System) رو به افزایش است.

 

 

 

سیستم مدیریت HSE یک ابزار مدیریتی برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همه برنامه های توسعه و پروژه های صنعتی یا تشکیلات سازمانی بوده است، با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سیستماتیک در راستای توسعه پایدار و کرامت انسان، بطور یکپارچه و با همگرایی و چیدمان هم افزای نیروهای انسانی و امکانات و تجهیزات و با استفاده از سیستم آموزش کارآمد، ممیزیهای دوره ای، ارزیابی، بهبود مستمر، موجب به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت بر محیط و افزایش اثرات مطلوب آن از طریق تأمین ایمنی همه جانبه کلیه کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تأسیسات و به صفر رساندن حوادث و آسیب های ناسی از کار از طریق کنترل یا حذف شرایط ناایمن و ارتقاء سطح سلامت افراد از طریق اعمال راهکارهای کنترلی مدیریتی، مهندسی و اجرایی در کلیه سطوح سازمان و همچنین صیانت از محیط زیست به عنوان سرمایه بشریت می گردد.

اچ اس ای نظام واحدی است که صنایع برای یکپارچه کردن و رسیدن به دید منطقی و فراگیر در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای مدیریت این بخش پیشنهاد نمودند؛ که به دلیل پیوستگی و در هم تنیدگی این مقوله‌ها نظامی واحد به نام HSE تشکیل شد. در برخی صنایع نیز کنترل کیفیت نیز به این مجموعه اضافه گردید HSEQ به عبارتی ساده‌تر استاندارد HSE روندی مدیریتی برای پوشش دادن نقاط ضعف ایمنی و بهداشتی یک مجموعه صنعتی خواهد بود.

HSE⚠️
8اصلم مهم در HSE:
۱-سازمان و مدیریت
۲-خطر و کنترل ریسک
۳-مشارکت کارکنان و پیمانکار
۴-تمرین و شایستگی
۵-ب نامه ریزی و اجرا
۶-مدیریت اجزا خارجی
۷-بازرسی وحسابرسی ارزیابی
۸-تجزیه و تحلیل عملکرد و بهبود

 

مطالب مرتبط

مقالات
مسائل رفاهی گاوهای شیری

  پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

مقالات
قوانین همزدن کمپوست

تبدیل کمپوست  بخشی ضروری از فرآیند کمپوست است، اما فرکانس آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم: 1. سرعت در مقابل

تحقیق و توسعه
خرید کمپوست ترنر مناسب| لندروور

کمپوست ترنر، به زبان ساده ماشینی است که برای تسریع فرآیند کمپوست‌سازی طراحی شده است. این  دستگاه ضایعات آلی مانند کود حیوانی (از جمله کود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *