آنچه در این مقاله خواهید خواند

کمپوست چیست؟

کمپوست یک پیشنهاد جذاب برای تبدیل مواد زائد آلی در مزرعه به یک منبع  قابل استفاده برای مزرعه است. با این حال، کشاورزان در بسیاری از نقاطجهان، و به ویژه در کشورهای در حال توسعه، قادر به استفاده بهینه از  کمپوست در دسترس خود نیستند.

این به این دلیلاست که آنها با محدودیت‌های مختلفی روبرو هستند،

از جمله عدم آگاهی و دانش کافی  در مورد یک فن‌آوری سریع و  کارآمد  برای تولید اقتصادی و قابل توجیح…

افراد مختلف از طیف وسیعی از رویکردها برای فناوری کمپوست برای موقعیت های مختلف استفاده کرده اند. با این حال، اطلاعاتدر مورد روش‌های کمپوست‌سازی اخیراً تکامل‌یافته، به‌ویژه آن‌هایی که برای کشاورزان کوچک مناسب هستند، پراکنده هستند و نیاز بهتجمیع دارند.

در بحث کمپوست سازی از مهم ترین تجهیزاتی که استفاده میشود میتوان به کمپوست ترنر اشاره کرد

کمپوست ترنر ها در ابعاد  و مدل های مختلفی در بازار عرضه میشوند که کشاورز و دامدار میتواند با توجه به کمپوست مورد نیاز خود از بین آنها انتخاب کند

در طی سالها  بررسی،تحقیق و توسعه تجهیزات کمپوست ترنر ،  کامل ترین مدل کمپوست ترنر (لندروور) به بازار عرضه شده است.

کمپوست کردن فرآیند طبیعیپوسیدگییا تجزیه مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها در شرایط کنترل شده است.

مواد آلی خام مانند بقایای گیاهی، ضایعات حیوانی، زباله های مواد غذایی، برخی ضایعات شهری و پسماندهای صنعتی مناسب، میتوانند در طی یک فرآوری اصولی به کودی مناسب برای ارتقا کیفیت خاک های کشاورزی و تامین بستر کمپوست برای دام تبدیل شود.  

مطالب مرتبط

مقالات
مسائل رفاهی گاوهای شیری

  پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

بستر راحت و آسایش گاو
تحقیق و توسعه
آسایش گاو و راحتی بستر

قطعا اطمینان از آسایش ‌و راحتی گاو برای حفظ رفاه و بهره‌وری آنها بسیار مهم است. بیایید چند گزینه برای فراهم کردن فضاهای استراحت دنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *