آنچه در این مقاله خواهید خواند

آیا سقف برای کمپوست ضروری است؟

کمپوست کردن فرآیندی جذاب است که زباله های آلی را به خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می کند. در مورد اینکه آیا سطل کمپوست باید سقف داشته باشد یا خیر، چند نکته وجود دارد:

1. کنترل رطوبت:

– بدون سقف: اگر محل توده کمپوست شما باز باشد، مستقیماً باران و برف را دریافت می کند. در حالی که مقداری رطوبت برای کمپوست ضروری است، رطوبت بیش از حد می تواند روند را کند کرده و توده را بیش از حد خیس کند. اما این مسئله در کشور هایی مثل ایران که کمتر بارندگی و رطوبت دارد مشکلی ایجاد نمی کند.
– با سقف: ساختن سقف روی  کمپوست می تواند به تنظیم رطوبت کمک کند. از غرق شدن انبوه باران بیش از حد جلوگیری می کند. با این حال، در صورت پوشاندن کمپوست در هوای گرم، باید آن را آبیاری کنید. و البته مسقف کردن شمارا با

2. احتباس گرما و میکروارگانیسم ها:

بدون سقف: توده کمپوست بدون پوشش اجازه می دهد تا گرما آزادانه تر از آن خارج شود. گرما برای رشد میکروارگانیسم هایی که مواد آلی را تجزیه می کنند ضروری است.
با سقف: سقف به حفظ مقداری از گرمای تولید شده در فرآیند کمپوست کمک می کند. این امر فعالیت میکروارگانیسم های مفید را تسهیل می کند. استفاده از یک فرش قدیمی یا مقوای راه راه را به عنوان پوشش برای حفظ رطوبت و جریان هوا در نظر بگیرید.

3. کنترل آفات:

بدون سقف: توده های کمپوست باز ممکن است آفاتی مانند مگس ها، زنبورها و پشه ها را جذب کنند . اگر ضایعات غذایی را به کمپوست اضافه می کنید ، سقف می تواند به جلوگیری از ورود آفات کمک کند.
با سقف: سقف مانعی در برابر آفات ایجاد می کند، به خصوص اگر در حال کمپوست کردن ضایعات آشپزخانه در کنار زباله های باغ هستید.

4. مکان اهمیت دارد:

–  قرار گرفتن در معرض آفتاب : سطل کمپوست خود را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. آفتاب شدید می تواند باعث تخمیر توده و جذب حشرات ناخواسته شود.
– فاصله از خانه: از آنجایی که قصد دارید آن را در فاصله 100 فوتی خانه خود بسازید، دیگر نگران بوهای نامطبوع یا رسیدن مگس ها به محل زندگی خود نخواهید بود.

به یاد داشته باشید، کمپوست کردن تعادل هوا، آب و مواد آلی است. چه سقفی داشته باشید چه نداشته باشید، روی توده کمپوست خود نظارت داشته باشید و در صورت نیاز برای ایجاد خاک غنی از مواد مغذی برای باغ خود تنظیم کنید! 🌱🌿🍂 .

.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *