آنچه در این مقاله خواهید خواند

عمر مفید گاو‌های شیری

طول عمر طبیعی بسیاری از گاوها می تواند به 15 تا 20 سال برسد. با این حال، در سیستم های تجاری، گاوهای شیری معمولا بیش از 4.5 تا 6 سال عمر نمی‌کنند. در حوالی این سن، تولید شیر گاو ماده کاهش می‌یابد و  فارم‌ها آنها را به کشتارگاه می‌فرستند.

علیرغم پتانسیل آنها برای عمر طولانی‌تر، صنایع لبنی به ندرت به گاوها اجازه می‌دهد تا بالای پنج سال زندگی کنند. این گاوها اغلب پس از کاهش سطح تولید به کشتار فرستاده می‌شوند. توجه به این نکته از آنجایی مهم است که در حالی که تولید شیر مستقیماً شامل کشتن حیوان نمی‌شود، اما همچنان به قیمت جان و رفاه بسیاری از حیوانات تمام می‌شود. چرخه تولد، جدایی آسیب‌زا از گوساله‌ها و نهایتاً کشتار در طول زندگی گاو شیری ادامه می‌یابد تا زمانی که گاو شیرده در نظر گرفته شود و دیگر قادر به تولید شیر نباشد.

اگر در مورد نژادهای مختلف گاوهای شیری کنجکاو هستید، در اینجا نام برخی از آنها آورده شده است:

  • Holstein
  • Jersey
  • Brown Swiss
  • Guernsy
  • Ayrshire
  • Red and White Holstein
  • Milking Shorthorn

در این میان، هلشتاین‌ها محبوب‌ترین نژاد هستند که بیش از 90 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. آنها می‌‎توانند تنها در 23 ماهگی، یعنی کمتر از دو سال، زایمان کنند.

به یاد داشته باشید که گاوها فقط پس از تولد گوساله شیر تولید می‌کنند. برای حفظ تولید مداوم شیر، مزارع کارخانه به طور مکرر گاوهای ماده را از طریق لقاح مصنوعی باردار می‌کنند. پس از حدود 10 ماه شیردهی مجدداً آبستن می‌شوند. این چرخه تا زمانی که گاوها حدوداً 5 ساله شوند ادامه می‌یابد، در این مرحله عمر اقتصادی آنها به پایان می‌رسد و دیگر برای صنعت مفید نیستند.

مطالب مرتبط

مقالات
مسائل رفاهی گاوهای شیری

  پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

بستر راحت و آسایش گاو
تحقیق و توسعه
آسایش گاو و راحتی بستر

قطعا اطمینان از آسایش ‌و راحتی گاو برای حفظ رفاه و بهره‌وری آنها بسیار مهم است. بیایید چند گزینه برای فراهم کردن فضاهای استراحت دنج

مقالات
قوانین همزدن کمپوست

تبدیل کمپوست  بخشی ضروری از فرآیند کمپوست است، اما فرکانس آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم: 1. سرعت در مقابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *