آنچه در این مقاله خواهید خواند

مسائل رفاهی گاوهای شیری

 

پرورش گاو شیری برای هزاران سال بخشی از کشاورزی بوده است. گاوهای شیری به طور خاص برای تولید مقادیر زیادی شیر پرورش داده می‌شوند.

گاوهای شیری باید سالانه یک گوساله به دنیا بیاورند تا در 10 ماه از سال شیر تولید کنند. آنها معمولاً در عرض سه ماه پس از زایمان به طور مصنوعی تلقیح و آبستن می‌شوند.

گاوهای شیری اغلب فقط به مدت 3 سال می‌توانند تولید شیر بسیار بالایی داشته باشند، پس از آن ذبح می‌شوند و گوشتش در کشتارگاه به فروش می‌رود.

تولید جهانی شیر

یش از 270 میلیون گاو در سراسر جهان شیر تولید می کنند. اتحادیه اروپا بزرگترین تولید کننده شیر است و حدود 23 میلیون گاو شیری دارد. این در مقایسه با 10 میلیون در آمریکای شمالی و بیش از 6 میلیون در استرالیا و نیوزیلند است. تولید شیر در آسیای جنوب شرقی نیز رو به افزایش است، از جمله در کشورهایی که در گذشته در مصرف شیر قابل توجه نبودند، مانند چین که اکنون بیش از 12 میلیون گاو تولید کننده شیر دارد.دامداری فشرده و صنعتی منجر به افزایش تعداد مشکلات رفاهی برای گاوهای شیری میشود.

مسائل رفاهی گاوهای شیری

رفاه خوب حیوانات به سه مولفه بستگی دارد:

  • سلامت جسمانی
  • رفاه روانی
  • زندگی طبیعی

در فارم‌های لبنی کاملا صنعتی، هر سه مورد به دلیل اینکه زندگی خود را در جایگاه‌های کاملا بسته می‌گذرانند همچنین مشکلات سلامتی به دلیل  تولید شیر حداکثری و ناراحتی ناشی از جدا شدن زودهنگام از گوساله‌ها به خطر می‌افتند.

تولید شیر بیشتر

طی پنجاه سال گذشته، پرورش گاو شیری برای افزایش میزان شیر تولید شده توسط هر گاو فشرده‌تر شده است. گاو هلشتاین-فریزین، رایج ترین نوع گاو شیری در بریتانیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا، برای تولید شیر با محصول بسیار بالا پرورش داده شده است. تولید شیر به ازای هر گاو در 40 سال گذشته بیش از دو برابر شده است. به طور متوسط ​​22 لیتر در روز در انگلستان معمول است و برخی از گاوها در اوج شیردهی تا 60 لیتر در روز تولید می کنند. متوسط ​​بازده در ایالات متحده حتی بالاتر است و بیش از 30 لیتر در روز است.

گاو‌های شیری اغلب به دلیل تولید شیر بالا لاغر می‌شوند

با توجه به یک زندگی سالم طبیعی، گاوها می توانند بیست سال یا بیشتر زندگی کنند. گاوهای شیری پرمحصول معمولاً پس از سه یا چهار دوره شیردهی ذبح می شوند زیرا تولید شیر آنها کاهش می یابد و/یا به طور مزمن لنگ یا نابارور هستند.

لنگش، ورم پستان و ناباروری

لنگش دردناک و یک مشکل رفاهی مهم برای گاوهای شیری در سراسر جهان است. گاوها ممکن است به دلیل شرایط مختلف مرتبط با عفونت باکتریایی مانند ضایعات سم، زخم کف پا، لامینیت و درماتیت دیجیتال لنگ

شوند. این شرایط می‌تواند ناشی از کفپوش‌های بی کیفیت، سمچینی ناکارآمد پا، تغذیه نامناسب و ایستادن طولانی مدت بر روی کف‌های بتنی باشد.

گاو دارای سوء تغذیه با سم های بیش از حد رشد کرده!

ورم پستان(التهاب پستان) نتیجه دردناک عفونت باکتریایی است که در بین گاوهای شیری شایع است. در یک گله متشکل از 100 گاو در بریتانیا، به طور متوسط ​​سالانه 70 مورد ورم پستان وجود دارد. پستان گاو به دلیل آلودگی تجهیزات شیردوشی یا  آلودگی بستر ممکن است به باکتری‌های عامل ورم پستان مبتلا شود. بنابراین گاوهایی که برای مدت طولانی در خانه نگهداری می‌شوند بیشتر از گاوهایی که در مرتع نگهداری می‌شوند به ورم پستان مبتلا می‌شوند.

ناباروری گاو یک مشکل عمده بهره‌وری برای دامپرورانی است که گاوهای شیری پرمحصول دارند. این می تواند ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای، استرس و وضعیت بد بدن باشد، بنابراین اغلب نشانه ای از رفاه ضعیف است.

جایگاه

بیشتر گاوهای شیری برای بخشی یا تمام سال در داخل خانه نگهداری می شوند. گاوها معمولاً در مقایسه با زمانی که در مرتع هستند، فرصت کمتری برای عمل طبیعی و ورزش در داخل خانه دارند، با این حال ممکن است در شرایط آب و هوای بد مسکن در داخل خانه ضروری باشد. طراحی و مدیریت خوب مسکن برای رفاه خوب ضروری است. شرایط شلوغ، تهویه نامناسب و رطوبت زیاد باعث افزایش آسیب و بیماری می شود.

استراحت برای گاوها به خصوص در دوران شیردهی بسیار مهم است و آنها نیاز به جایی راحت برای دراز کشیدن دارند. گاوهایی که روی کف‌های بتنی با بستر ناکافی یا در خانه‌هایی با اطاقک‌هایی با طراحی ضعیف نگهداری می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به ورم پستان هستند. کفپوش سخت برای ایستادن و راه رفتن گاوهای لنگ نیز دردناک تر است و در صورت خیس شدن کف از مدفوع، گاوها ممکن است بلغزند و به خود آسیب برسانند.

برخی از گاوها در جایگاه‌های تای استایل نگه‌داری می‌شوند که شامل حبس شدید می‌شود. هر گاو با یک زنجیر، پایه (میله‌های فلزی) یا طنابی که به دور گردن بسته می‌شود، تا 24 ساعت در روز در طول زندگی خود بسته می‌شود. جایگاه‌های تای استایل هر جنبه ای از رفتار گاوها را محدود می کند. آنها قادر به معاشرت، حرکت نیستند و حتی ممکن است نتوانند خودشان را بچرخانند و خراش دهند.

چرا و چراگاه

گاوها نیاز به دسترسی به مراتع با فضا و فرصت فراوان برای چرا دارند. این برای سلامت جسمی و روانی و توانایی آنها در انجام رفتارهای طبیعی مهم است. در بریتانیا بیشتر گاوهای شیری هنوز در تابستان به چرا در مراتع دسترسی دارند، اما گاوهای سیستم‌های فشرده برای مدت طولانی تر یا حتی در تمام طول سال در داخل جایگاه نگهداری می شوند. این به عنوان “چرای صفر” شناخته می شود و به طور فزاینده ای برای گله های بزرگ و پرمحصول در سراسر جهان استفاده می‌شود.

سیستم های چرای صفر

رژیم غذایی

گاوها نشخوارکنندگانی هستند که به طور طبیعی از علف‌ها و سایر گیاهان را مصرف می‌کنند، بنابراین در رژیم غذایی خود به فیبر زیادی نیاز دارند. با این حال، گاوهای شیری که تولید شیر بالایی دارند، نیاز به جیره های غنی از مواد مغذی دارند، بنابراین با کنسانتره بیشتر و علوفه کمتری تغذیه می شوند. این منجر به تجمع اسیدها در شکمبه (بخشی از معده) می شود که اگر برای مدت طولانی هر روز اتفاق بیفتد، باعث اسیدوز می شود. گاوهای مبتلا به اسیدوز اغلب اسهال دارند و می توانند به لامینیت (آسیب به پاها که باعث لنگش می شود) مبتلا شوند.

گاوهای موجود در سیستم های ارگانیک رژیم غذایی با فیبر بیشتری دریافت می کنند و در طول فصل چرا به مراتع دسترسی دارند.

در ایالات متحده، به بسیاری از گاوهای شیری به طور منظم هورمون رشد (rBST) برای افزایش تولید شیر تزریق می شود. این در اتحادیه اروپا غیرقانونی است.

ذبح گاوهای شیری

زمانی که گاوهای شیری بازدهی کمتری داشته باشند یا مشکلات سلامتی قابل توجهی داشته باشند، ممکن است برای کشتار به مسافت های طولانی منتقل شوند. زیرا تعداد کمی از کشتارگاه ها با گاوهای شیری مصرف شده سروکار دارند.

گوساله های شیری “مازاد”.

به طور طبیعی، گوساله ها تا یک سال از مادر خود شیر می دهند و برای چندین سال پیوند محکمی با او حفظ می کنند. با این حال، در دامداری تجاری، تقریباً همه گوساله‌ها ظرف چند ساعت پس از تولد از مادرشان گرفته می‌شوند. این باعث ناراحتی شدید هم برای گاو و هم برای گوساله می شود و اثرات طولانی مدتی بر رشد فیزیکی و اجتماعی گوساله دارد.

بیشتر گوساله‌های ماده برای پیوستن به گله شیردوشی پرورش می‌یابند، اما از آنجایی که گوساله‌های نر نمی‌توانند شیر تولید کنند، برای صنایع لبنی مازاد در نظر گرفته می‌شوند. گوساله های نر یا پس از تولد گلوله می خورند، یا به فروش می رسند تا برای گوشت گوساله یا گاو پرورش داده شوند.

گوساله‌های مقصد صنعت گوشت ممکن است برای چند روز در مسافت‌های طولانی از طریق جاده و/کشتی به مراکز پرورشی که ممکن است در کشورهای مختلف باشد حمل شوند. این بسیار استرس زا است و ممکن است گوساله ها زمانی که تنها یک هفته باشند منتقل شوند. آنها گرسنه، خسته و ترسناک خواهند بود و به ویژه در این سن در برابر بیماری و آسیب آسیب پذیر هستند.

به دلیل همکاری بین Compassion in World Farming، RSPCA و صنایع لبنی (از طریق انجمن ذینفعان گوساله)، گوساله های شیری نر بیشتری در حال حاضر برای گوشت پرورش داده می شوند و تعداد گوساله هایی که در بدو تولد گلوله می شوند بسیار کاهش یافته است. کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد – حدود 95000 نفر از کسانی که در بریتانیا به دنیا می آیند هنوز هر سال تیرباران می شوند. همچنین تولید گوشت گوساله با رفاه بالاتر در بریتانیا افزایش یافته است. برای رفاه گوساله ها بهتر است مصرف کنندگان گوشت گوساله به جای گوشت گوساله سفید وارداتی، گوشت گوساله رز بریتانیایی را انتخاب کنند.

رفاه بیشتر برای گاوهای شیری

ما معتقدیم که گاوها باید در تمام طول سال به مراتع دسترسی داشته باشند، با آزادی انتخاب زمانی که به بیرون بروند یا در خانه بمانند. مسکن باید به خوبی طراحی شود و گاوها باید فضای کافی برای رفتار اجتماعی طبیعی داشته باشند. باید بسترهای زیادی مانند نی وجود داشته باشد تا گاوها به فضاهای راحت و تمیز برای استراحت دسترسی داشته باشند. رژیم غذایی باید حاوی مقدار زیادی فیبر باشد و از نژادهایی که مستعد مشکلات سلامتی هستند استفاده نشود. سیستم هایی وجود دارند که رفاه بالاتری را برای گاوهای شیری فراهم می کنند.

سیستم های ارگانیک

استانداردهای ارگانیک در اتحادیه اروپا تضمین می کند که گاوهای شیری در طول فصل چرا به مراتع دسترسی داشته باشند و گاوها با رژیم غذایی طبیعی تری با مقدار زیادی علوفه تغذیه شوند که برای سلامت دستگاه گوارش آنها مفید است. آنها رفاه و پرورش بهتر در گاوهای شیری را تشویق می کنند تا مشکلاتی مانند لنگش، ورم پستان و باروری ضعیف را کاهش دهند.

استانداردهای ارگانیک انجمن خاک، فروش گوساله های زیر یک ماهه برای صادرات، یا فروش آنها را در بازار کمتر از 12 هفته (مگر اینکه با مادرشان باشند) ممنوع می کند و کشاورزان را ملزم می کند تا برای پایان دادن به کشتار گوساله های نر در بدو تولد تلاش کنند.

مزرعه لبنیات ارگانیک

سایر سیستم های مبتنی بر مرتع

بسیاری از گاوداری های سنتی و در مقیاس کوچکتر هنوز گاوها را در طول فصل چرا در مرتع نگهداری می کنند.

در ایالات متحده، استانداردهای تأیید شده رفاه حیوانات مؤسسه رفاه حیوانات نیاز به دسترسی مداوم به مرتع برای گاوهای شیری دارد. استانداردهای گواهی شده انسانی، صدور گواهینامه سیستم‌های لبنی را که اجازه دسترسی به فضای باز را نمی دهند، ممنوع می کند و تامین نیازهای غذایی گاوهای شیری را از طریق چرا در مراتع در صورت امکان تشویق می کند.

گاوهای خوشحال

اگر هنوز شکی در مورد تعلق گاوها به طبیعت وجود دارد، این ویدیو را تماشا کنید تا ببینید وقتی از جایگاه های بسته خود خارج می شوند، چگونه واکنش نشان می‌دهند.

گاوها متعلق به مزارع هستند. مدتهاست که آن را می شناسیم. و گاوها موافقند!

مطالب مرتبط

مقالات
قوانین همزدن کمپوست

تبدیل کمپوست  بخشی ضروری از فرآیند کمپوست است، اما فرکانس آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم: 1. سرعت در مقابل

تحقیق و توسعه
خرید کمپوست ترنر مناسب| لندروور

کمپوست ترنر، به زبان ساده ماشینی است که برای تسریع فرآیند کمپوست‌سازی طراحی شده است. این  دستگاه ضایعات آلی مانند کود حیوانی (از جمله کود

تحقیق و توسعه
ویندرو کمپوست چیست؟”کمپوست ترنر”

قطعا! کمپوست سازی به روش ویندرو روشی پرکاربرد برای مدیریت زباله‌های آلی است. بیایید جنبه های کلیدی آن را بررسی کنیم: 1. تعریف و فرآیند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *